tirsdag 19. mai 2015

Velstand i de grønne rekker....

Begynnelse på agurker??

Forgror poteter.... 

Paprika på G....

Julestjerna lever godt...

Avleggere av Pelargoner.... 


Heihei...
Ja...
Dere ser vel at det er bare velstand med plantene her i huset....

Og jeg tror de hadde godt av at jeg dro på Norgetur...
For de har blitt så store og fine...
Tror jeg må ansette deltidsgartneren på heltid...
Kanskje det som er oppskrifta på suksess...

Uansett...
Moro er det å se at det vokser og gror...
Var ute en stund nå ikveld...
Og det tar seg i hagen også...
Jordbærplantene er på tur...
Rabarbraen er kommet opp...
Rips og solbær... de ser fine ut...
Og humlen ser ut til å bli sterkere og større i år....
Morsomt...

Jeg må bare huske til neste år at jeg skal ikke så noenting før etter påska...
Evt... skal jeg igjen prøve på rotselleri...
Må såes tidlig og da med ekstra belysning...
Prøvde i år... 
men det var vanskelig....
 og dessuten har jeg ikke klart for meg hvor plantene skulle få stå når de må ut til sommeren...

Så jeg overtaler meg selv til å legge energien på rett sak....

Imorgen skal jeg bake...
Får revisoren på besøk og tradisjonen tro må jeg ha noe godt på lur...
Men jeg vet ikke hva...
Gi meg tips på noe godt... er dere snille...
Takker og bukker...

....Lena....


1 kommentar:

  1. Jag pratade med plantorna och lovade ett långt liv i lycka om de sköter sig :)) Plus att de fick vatten. De var verkligen törstiga.. Hoppas på värme nu så att vi kan komma igång ordentligt med odlandet. Eller med åkern ;)

    Kram!

    SvarSlett